Сүүлийн үед шатахууны чанар муу, бензин зарцуулалт өндөр байгаа тухай иргэд шүүмжилж эхэлсэн. Тэгвэл өнөөдөр /2021.12.23/ шатахууны чанартай холбоотой асуудлаар “Шатахуун хэрэглэгчийн эрх ашгийг хамгаалах холбоо”-оос мэдээлэл хийлээ.
Сүүлийн үед шатахууны үнэ өдрөөс өдөрт нэмэгдэж, үнийн чөлөөлөлт нэрийн дор импортлогчид үнийг үгсэн нэмэгдүүлж байна. Шатахуун бол суурь үнэд нөлөөлдөг стратегийн чухал бүтээгдэхүүн юм. Монгол Улс стратегийн ач холбогдол бүхий шатахуунаа импортоор гаднаас авдаг хараат орон.
Өнөөдөр экспортлогч ОХУ-аас хараат гэхээсээ илүү “Роснефть” компаниас бүтээгдэхүүн импортлогч цөөн хэдэн компаниас хэрэглэгчид хараат болж, үнийн өсөлт дор амьдарч байна.
Импортлогчид шатахууны үнийг буулгах, шатахууны чанар, стандартыг сайжруулах, хэрэглэгчдийн эрх ашгийг хангах талаар огт оролдлого, санаачилга гаргалгүй өнөөдрийг хүрсэн. Харин өөрсдөө төрийн бодлого, хууль, шийдвэрийг үргэлж өөрсдийн талд ашигтай байдлаар гаргуулж, үүнийхээ үр өгөөжийг иргэдэд хуваалцах биш, гагцхүү өөрсдийн ашиг болгон шингээж ирсэн.
Импортлогчдын хувьд төрөөс эдэлж байгаа бүх хөнгөлөлттэй, таатай нөхцөлүүдийг дурдья.
2019 онд Уул уурхай, хүнд үйлдвэрийн сайдаар Д.Сумьяабазар ажиллаж байх үед тогтоол гаргаж, АИ 92 шатахууны үнийг 1400 төгрөгөөр тогтворжуулан хамгаалалт хийсэн ба үүний алдагдлын зөрүү 50 гаруй тэрбум төгрөгийг төсвөөс гаргалгүй олон улсын худалдааны зарчмаар Монгол дахь гадаадын төлөөлөгч компанийн тусламжтайгаар шийдвэрлэж, импортлогчдод дээрх зөрүүг буцаан олголт хийсэн байна. Эдгээр арга хэмжээнүүдээс өмнө ч үнийн зөрүү, алдагдлыг импортлогчдод төсвөөс олгож ирсэн. Гэсэн ч энэ бүх хугацаанд шатахууны үнэ өссөөр ирсэн.
Шатахууны чанарын хяналт
Мөн шатахууны чанарт иргэд, хэрэглэгчид маш гомдолтой байна. Хилээр орж ирж байгаа шатахуунд түргэвчилсэн шинжилгээ гэдэг шиг нэг удаагийн тестээр шинжилгээ хийж байна. Уг нь шатахууны октаныг л гэхэд моторын шаталтын аргаар шалгаж үздэг олон улсын стандарттай. Гэтэл улсын хэмжээнд Газрын тосны лабораторт ганцхан тийм хэмжигч байсан нь 2019 оноос хойш ажиллахаа больсон. Ажиллуулдаг техникч нь байхгүй, аль эсвэл сэлбэг нь байхгүй юу гэдгийг ч мэдэхгүй. Бүхэл бүтэн улс байж хэрэглэгчийн төлөө ийм байдалтай ажиллаж байна.
Шатахуун импортлогч компаниудад хэрэглэгчийн эрх ашгийн төлөө үнийн хяналт, чанарын хяналт хоёрыг төр тогтоож чадаагүй. Үргэлж тэдний эрх ашгийн талд үйлчилж байсан нь шатахуун импортлогчид өөрсдийн төлөөллөө улс төрд гаргаж, хүссэн хууль шийдвэрээ төрийн нэрээр гаргуулж ирсэнтэй холбоотой.
Шатахуун хэрэглэгчдийн холбооноос цаашид хэрэглэгчдийн эрх ашгийг импортлогчдын эрх ашгаас дээгүүр тавьдаг байхыг импортлогчдоос болон төрөөс шаардаж бид энэхүү хэвлэлийн бага хурлыг хийлээ.
Сэтгэгдэл (0)
Сэтгэгдэл бичигдээгүй байна