2021/09/19
USD 2,811

Хөвсгөл нуурт живсэн Сүхбаатар хөлөг онгоцыг газар хөлдөхөөс өмнө татан гаргахаар болов

Ш.АДЪЯАМАА
2021/08/03

Хөвсгөл аймаг Монгол орны гадаргын усны нөөцийн 53 хувийг, үүнээс Хөвсгөл нуур дангаараа 96.6 хувийг бүрдүүлдэг.

Засгийн газрын 2020-2024 оны үйл ажиллагааны хөтөлбөрт Хөвсгөл нуурын экосистемийн бохирдлын эрсдэлийн судалгаа хийж, нуурт живсэн машин, техникийг татан гаргах ажлыг олон улсын байгууллагатай  хамтран зохион байгуулахаар тусгасан.

Хөвсгөл нуурын ёроолд живсэн тээврийн хэрэгслийн байршлыг нарийвчлан тогтоох, нөхцөл байдлыг үнэлэх, эхний ээлжид 1986 онд Хөвсгөл аймгийн Хатгал сум орчимд живсэн Сүхбаатар хөлөг онгоцыг татан гарах ажлын хэсэг хуралдлаа.

Байгаль орчин, аялал жуулчлалын сайд Н.Уртнасан "Уг ажлын хүрээнд Засгийн газрын нөөц сангаас хоёр тэрбум төгрөг гаргахаар шийдвэрлэсэн. 

Хөвсгөл нуурыг хамгаалах, бохирдлыг бууруулах зорилготой уг ажлын эрсдэлгүй зохион байгуулах талаар нарийвчилсан төлөвлөгөө гаргах шаардлагатай. БОАЖЯ-наас санхүүжилт, удирдлага менежментээр хангаж, Онцгой байдлын ерөнхий газар гардан гүйцэтгэх ажлаа төлөвлөн зохион байгуулах нь зүйтэй" гэв.

Живсэн Сүхбаатар хөлөг онгоц нь 1956 онд ОХУ-д үйлдвэрлэсэн, БОР-500 загварын 42 метр урттай, 18 метр өндөр, 300 тонн жинтэй. Хөвсгөл нуурт 50 метрийн гүнд, эргээс 15 метр орчмын зайтай байгааг тогтоосон. Монгол Улсын хувьд өмнө ийм том хэмжээний хөлөг татан гаргах аврах ажиллагаа явуулсан туршлагагүй. Нуурын 50 метрийн гүн нь оролцоогоор 16  давхар байшинтай тэнцэнэ.  Иймд аврагчдын техник хэрэглэлийг судлан бэлтгэх, ОХУ-аас туршлага солилцох,  татан авалтын нарийн төлөвлөгөөг гаргаж, бүх талаар хамтран ажиллахаар зүйтэй гэдэгтэй санал нэгдэв.  Бэлтгэл ажлыг энэ сардаа хангаж, газар хөлдөхөөс өмнө татан гаргах ажиллагааг зохион байгуулахаар тогтлоо. 

Ажлын хэсгийн хуралд Батлан хамгаалахын сайд Г.Сайханбаяр, Гадаад харилцааны дэд сайд Б.Мөнхжин, Онцгой байдлын ерөнхий газрын дарга, Бригадын Генерал Г.Ариунбуян болон бусад холбогдох албаныхан оролцов.

 

Эх сурвалж: БОАЖЯ


Сэтгэгдэл (28)

ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй.
66.181.161.89
Муу эр дайнд хөөрнө гэж иргэдийн хэлээд байгаачилан эрэг дээр харагдаж байгаа юм бол зүгээр л татаад гаргачихаж болдоггүй юм уу юун сүртэй юм ярьдаг ажлын хэсэг вэ төрийн мөнгөнөөс цохих аргаа олж ядах юмаа
Хариулах
66.181.161.35
Мэдээлэл чинь худлаа байна. 1. Хөлөг онгоц 50 гүнд байхгүй. 15-аас хэтрэхгүй гүнд байгаа онгоцны хажуу тал нь ил харагддаг юм. Олж тогтоогоод байсан юм байхгүй ш дээ угаасаа ил байгаа онгоцыг юуг нь олж тогтоогоод байгаан. 2. ОБЕГ-ын дарга хошууч генерал цолтой
Хариулах
202.126.88.167
ямар их мөнгө вэ?эдийн засгийн хямралтай энэ үед гаргаж яах гээд бдын.одоо далайг хордуулах юм бхгүй шүү дээ.2007 онд дотор нь ороод үзэхэд хэрэгтэй юм юу ч бхгүй бсандаг.зориулах гээд бгаа мөнгөө далайн эргийн дагуу хэрэгтэй зүйлд нь зарцуулсан нь дээр шүү дээ
Хариулах
203.23.49.103
Харин тийм л баймаар юм. Энэ хүнд хэцүү цар тахлын цаг үед шаардлага байна уу. Бензин тос нь тардагаа тараад хордуулдагаа хордуулсан. Одоо энэ амь насаа алдаад байгаа цар тахалтай дүйхүйц хэмжээний хор хохирол ард иргэдэд учруулаад байгаамуу тэр төмөр. Тэр 2 тэрбумаа эрүүл мэндийн салбарт, хэрэгцээтэй шаардлагатай тоног төхөөрөмж аппарат юмандаа зарцуулаачээ.
Хариулах
122.201.26.186
Hhhha hodloh holdoh hoyr oor
Хариулах
66.181.160.86
Харин тийн
Хариулах
66.181.161.96
Хаягдал төмөр аван Үнгүй өгөх бол өөрөөн гаргаад аван
Хариулах
202.9.47.18
1986 Онд живсэн юм тэгээд байж л байг Одоо загасны үүр болоо биз
Хариулах
103.242.47.46
ХӨЛДӨХӨӨС ӨМНӨ ГЭЖ БАЙГАА ЮМ БИШ ҮҮВ ЗӨВ УНШ.............. ........
Хариулах
150.129.141.28
бөөн зугаалга болох нь. шалтагаа олжээ.
Хариулах
192.82.64.15
нуурлуу тулж барисан тэр олон амралтын 00-г стандарт болгох юмуу? хойш нь татуулах хэрэгтэй. Тэр усан онгоцнуудаас илүү их бохирдуулж байна.
Хариулах
103.212.118.157
Газар хөлдөхөөс өмнө гэж бна
Хариулах
66.181.161.17
Эргээс 15 метр гэдэг нь үнэн бол энэ нэг их хүндрэлтэй асуудал биш баймаар л санагдах юум
Хариулах
202.126.88.173
манай яаманд ирээд юу ч хийсэнгүй ээ ямарч адваргүй мэргэжлийн бус бодлого боловсруулах байтугай бодлоо ч зөв илэрхийлж чадахгүй авилгалаар хөлжсөн азрын дарга нараа ч сольж чадахгүй сайдын суудлаасаа мултрах нь ээ
Хариулах
202.126.89.87
Ойлгож уншаач балай минь
Хариулах
27.113.49.164
Газар хэзээ хөдлөхийг мэддэг болсон бололтой
Хариулах
27.113.49.164
86 ОНООС ХОЙШ ЭНЭ ЖИВСЭН ОНГОЦНООС БОЛЖ БАЙГАЛЬ ЭКОЛОГИД ГАРСАН ХОХИРОЛ БАЙХГҮЙ БАЙХАД ОДОО ЭНЭ ЭДИЙН ЗАСГЫН ХҮНДРЭЛТЭЙ ҮЕД 2 ТЭРБУМААР ГАРГАНА ГЭДЭГ УТГАГҮЙ ЗҮЙЛ. САЙДЫН СУУДАЛД СУУНГУУТАА МӨНГӨ ИДЭЖ БОЛОХ БҮХ Л НҮХРҮҮ ШУРГАДАГАА БОЛИХ ХЭРЭГТЭЙ БҮР ДАЛАЙ ДООРООС МӨНГӨ ХИЙХ ГЭХ ЮМАА.. ХӨВСГӨЛ НУУРЫН АЯЛАЛ ЖУУЛЧЛАЛ, АМРАГЧДААС АВЧ БУЙ ХУРААМЖ ЮМНААС ТӨСӨВТ ОВОО Л ЮМ ОРДОГ БАЙХ. ТЭР ТӨМӨР УСАНД БАЙЛАА ГЭЭД АЙМААР ХОР БОЛОХГҮЙЛ БАЙХ
Хариулах
202.55.188.84
Ялгаа юу бна
Хариулах
202.55.188.85
Хөлдөхөөс өмнө
Хариулах
103.26.193.79
Энэ их чухал шүү. Олон ЗГ гарганаа л гэдэг чадаагүй л байгаа. Чадвал хурдханигаргах нь чухал. Манай улсад туршлага гэж юм юу байхав. Оросууд хоёр хөршийн далайн мэргэжилтнүүдтэй сайн элбэж хийхгүй бол эрсдэлтэй. Муулагч нэгэн сайд бүсгүй идэх гэлээ уух гэлээ гэж. Хамгийн аюултай нь эрсдэл шүү. Гаргасан нөхцөлд тэр орчимд эко системийн болоод ирээдүйд аялал жуулчлал боомт хөгжүүлэх гэх мэтээр нуурын аялал жуулчлалын ирээдүйд онцгой зүйл болж магад. Ээдээ хүн гарздав.
Хариулах
66.181.161.97
Мөнгө идэх гэсэн арга уу баё
Хариулах
203.91.115.38
bn
Хариулах
203.91.115.38
hehe hulduh gj
Хариулах
66.181.180.62
Хөвсгөл аймаг Монгол орны гадаргын усны нөөцийн 53 хувийг, үүнээс Хөвсгөл нуур дангаараа 96.6 хувийг бүрдүүлдэг. Gej yu gejagan bee. Uunii 96,6 huwiig Hovsgol nuur ezeldeg gewel utga n zow bolno shu! joohon setgel gargaad bichsen yumaa erguuleed neg unshij bai l daa
Хариулах
103.57.95.89
энэ хорчин хүүхэн ажил хийлээ юу
Хариулах
66.181.181.191
Gazar hudluhuus umno gej hizee? margaash uu?
Хариулах
202.9.40.82
1986 gesen bna
Хариулах
66.181.161.102
Hezee jivsen ym be
Хариулах