Орос – Хятадын хил дээр 1500 ачааны машин гацаад байна

М.Төгөлдөр
2021/11/02

Эрээн-Замын үүд боомт корона вирусийн хорионд орж хаагдахын дагаад Монголд юмны өсөөд тун хүнд байдалд ороод байна. Гэтэл хөрш зэргэлдээ улсуудад байдал ямар байгааг ажиглахад Монголд үүссэнтэй тун адил дур зураг гарч ирнэ. Тухайлбал, ОХУ ба БНХАУ хоорондын хамгийн том авто тээврийн нэвтрүүлэх цаг болон Забайльсз дээр Оросын талаар 1000 гаруй том оврын ачааны машин хилээр гарах ээлжээ хүлээн гацаад байгаа тухай Оросын “Ведомости”  сонин мэдээлсэн байна. Гэтэл энэхүү Забайльск дээрх шалган нэвтрүүлэх нь хоногт 360 том оврын тээврийн машин нэвтрүүлэх чадвартай аж. Гацаа үүсээд байгаа гол шалтгаан нь ОХУ-д корона вирусийн тархалт хяналтаас гарч дээд цэгтээ хүрсэн, үүнийг дагаад Хятадын тал удахгүй болох Олимпын тоглолттой холбоотойгоор корона вирусийн хөл хорио тогтоож, машин нэвтрүүлэх болсон.

Цаашилбал, зөвхөн Забайльск гэлтгүйгээр Хята-Оросын хил дагуух бүх шалган нэвтрүүлэх цэгүүд дээр ийм дүр зураг үүсээд байгааг “Ведомости”  онцолжээ. Жишээлбэл, Пограничный – Суйфэньхэ, Полтавка – Дуннин зэрэг цэгүүдэд ялгаагүй гацаа үүссэн. Ийхүү хилийн дагуу авто тээврийн харилцаа үндсэндээ зогсонги байдалд орсны улмаас Хятадаас тээвэрлэсэн бараа Оросын хил давах хүртэлх 40 хоног хүртэл сунаад байгаа аж. Хорио цээрийн хатуу дэглэм тогтоохоос өмнө энэ хугацаа 20 хоног байж.

Хятадын тал Оросоос оруулах квот тогтоосон нь хоногт ердөө 50 машин байгаа юм байна. Үүнээс болоод тээвэрлэгчид асар их зардал гаргах болсон гэж байна. Тодруулбал, Оросын тээвэрлэгчид хил дээр үүссэн гацааны улмаас жолоочийн сул зогсолтын мөнгө, хоол, унд, ачааг түр агуулахад байршуулах зэрэг зардалд өдөрт 500 евро зарцуулж байгаа аж. Улмаар зөвхөн Забайкальск – Маньчжурия боомт дээр гацсан машинууд сул зогсолтын улмаас хоногт нийт 40 сая рублийн хохирол амсаж байна гэж “Ведомсти” бичжээ. 

Энэ бүхэн ОХУ-ын зарим бүтээгдэхүүний үнэд нөлөөлж эхэлсэн байна. Жишээлбэл, хөдөө аж ахуйн бүтээгдэхүүний баталгаатай нийлүүлэлт тасалдсан учраас энэ төрлийн бүтээгдэхүүний үнэ өнгөрсөн жилийн мөн үеийнхээс даруй 20 хувиар өссөн.

Энд мөн Орос ба  манай хоёрын бизнесмен, жолооч нарын сэтгэхүй тун ойролцоог харуулсан зүйл болж байгаа юм байна. Юу вэ гэхээр Хятадын тал нь Оросын талаас нэвтрүүлэх ачааны машины жагсаалтыг хоёр өдрийн өмнөөс гаргадаг. Үүнийг нутгийн бизнесменүүд, жолооч нар овжиноор ашиглан танил талаа ашиглан өөрсдийн ачаагүй машинаа жагсаалтад орж бүртгүүлээд, дараа нь гацаанд орсон жолооч нарт ачааг нь гаргаж өгөх үйлчилгээг 500 мянган рублиэр санал болгох болжээ. Үүнээс олоод нутгийн тээвэрлэгч нар ба гаднын жолооч нарын хооронд тогтмол маргаан, зодоон гарах болжээ.

Ингээд зогсохгүй Казахстан ба Хятадын хил дээрх шалган нэвтрүүлэх цэгүүдийг бүр хааж орхижээ. Үүнээс болоод тэнд гацаад байсан машинуудыг Оросын Забайкальск руу шилжүүлсэн учраас ойрын өдрүүдэд эндэх гацаа бүрэн нэмэгдэх төлөвтэй байгаа юм байна.

Оросын талын мэргэжилтнүүдийн ярьснаар сүүлийн үед далайн тээврийн үнэ 3,5 дахин буюу 40 футын контейнер тутамд 9000-15 мянган доллар хүртэл өссөн тул авто тээврийн ачаалал эрс нэмэгдээд байгаа нь шалган нэвтрүүлэх цэгүүд дээр гацаа арилахад сайнаар нөлөөлөхгүй байна гэжээ. 

Товчхон хэлэхэд далайн тээврийн үнэ 3-5 дахин өссөн, Казахстан-Хятадын хилийн боомтуудыг хаасан, ОХУ-д корона вирусийн дэгдэлт хоногийн 40 мянга хүрч улс даяар тэг зогсолт хийж байгаа, Хятадад Олимпын тоглолтод бэлдэх ажлын хүрээнд корона вирусийн эсрэг хорио цээрийн арга хэмжээгээ эрс нэмэгдүүлсэн, Хятадын хил залгаа нутгуудад корона вирусийн голомтууд бүртгэгдэж байгаа зэрэг нөхцөл байдлын улмаас ОХУ ба Хятадын хил дээрх авто тээврийн шалган дээрх бөглөө гацаа 2022 оны эхний хагас жилдээ өөрчлөгдөхгүй гэсэн дүгнэлтийг мэргэжлийн хүмүүс хийсэн байна.

 


0
angry
0
care
0
haha
0
liked
0
love
0
sad
0
wow

Сэтгэгдэл (0)

ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй.

Сэтгэгдэл бичигдээгүй байна

Шинэ мэдээ
Зүүн дөрвөн замаас Нарантуул захын уулзвар хүртэлх авто замыг хааж, хэсэгчилсэн засвар, шинэчлэлт хийнэ 11 минутын өмнө
Хэтрүүлэн барьсан хашааг татуулж, зам тавихад бэлэн боллоо 2 цагийн өмнө
Нийслэлд 8 градус дулаан байна 3 цагийн өмнө
Сэтгүүлч Л.Мөнхбаясгалан говийн бүсэд МАН-ын томчуудыг амалж авч, өрсөлдөх сурагтай 18 цагийн өмнө
Э.Цэцэгсайхан О.Батнайрамдалаас хэвлэлийн цагаа хуваалцаач хэмээн тусламж хүслээ 18 цагийн өмнө
Зүүн дөрвөн замаас Нарантуул захын уулзвар хүртэлх авто замыг хаана 18 цагийн өмнө
Д.Сумъяабазар: МАН-ын үнэт зүйл нь эв нэгдэл, зохион байгуулалт, хариуцлага юм 20 цагийн өмнө
Э.Батшугар:Зээлдэгчийн онооны системийг нэвтрүүлснээр зээлийн хүү, барьцаа хөрөнгийн шаардлага багасна 20 цагийн өмнө
И.Мөнхжаргал: МАН сонгуулийн тухай хууль зөрчиж, төсвийн хөрөнгөөр далд сурталчилгаа явуулж байна 20 цагийн өмнө
“Хүүхдийн тоглоомын талбайг зөвхөн төр биш, ААН, иргэн хамтдаа анхаардаг тогтолцоо хэрэгтэй” 20 цагийн өмнө
2022 онд эрт илрүүлэгт орсон иргэд ирэх сараас дахин хамрагдах боломжтой 21 цагийн өмнө
“Гудамж” төсөл Улаанбаатарт эргэн ирлээ 21 цагийн өмнө
Малчдад зургаан хувийн хүүтэй, 50 хүртэлх сая төгрөгийн зээл олгоно 21 цагийн өмнө
Авто замын нүхэн эвдрэл засварлах ажил үргэлжилж байна 22 цагийн өмнө
С.Амарсайхан: Мал аж ахуйн салбарт хөрөнгө оруулалт хийснээр энэ салбар утгаараа хөгжинө 23 цагийн өмнө
Д.Амарбаясгалан: Хоршооллоор малчин айлын сарын дундаж орлого 5 cая төгрөгт хүрнэ 23 цагийн өмнө
ИБУИНХУ-аас манай улсад англи хэлний хөтөлбөрт зориулж 10 сая фунтын дэмжлэг үзүүлнэ Өчигдөр
Х.Нямбаатар: Хүүхэд, залуучуудын театр орчимд спортын цогцолбор, тусгай сургууль байгуулна Өчигдөр
УИХ-ын гишүүн Н.Энхболдыг БНХАУ-д суух Элчин сайдаар томилох асуудлыг хаалттай хэлэлцлээ Өчигдөр
Ховор металлын чиглэлээр хамтран ажиллах санамж бичиг байгууллаа Өчигдөр